Løft bedriften til et høyere nivå!

Bli med på et intensivkurs med de viktigste verktøyene:

Handels- og servicebedrifter som vinner i fremtiden

Omstillingsprogrammet i Indre Fosen arrangerer et fire-dagers intensivkurs for handel og servicebedriftene på Fosen. 

Vi har engasjert siviløkonom Per-Ivar Seljeseth, en av landets fremste kursholdere på området.

 

Handels- og servicenæringen er i stor endring. Å lede slike virksomheter er krevende, med travle dager. Derfor arrangerer nå Omstillingsprogrammet i Indre Fosen et fire-dagers intensivt kurs, med de viktigste verktøyene du trenger for å løfte din virksomhet til et nytt nivå – for veien videre. 

Her vil du lære moderne markedsføring, profesjonelt salg, og service som begeistrer kundene.

 

Målgruppe
Kurset er spesielt skreddersydd for handels- og servicebedrifter som vil styrke sin konkurransekraft og stoppe handelslekkasjen ut av kommunen. Kurset passer handels- og servicebedrifter innen butikk, kultur, opplevelse, overnatting, servering, transport, tjenester og produksjon. Kurset egner seg også for bedrifter i etableringsfasen, de som har en forretningsidé, eller de som bare ønsker å oppdatere sin kunnskap. Markedsføringverktøy mot både privatmarkedet (B2C) og bedriftsmarkedet (B2B) blir gjennomgått.

 

Målsetting
Endringene i handels- og servicenæringen har aldri vært så sterk som nå. Kurset gir derfor en oppdatert dybdeforståelse av utviklingstrekk, og hvordan disse endrer næringen. Kursdeltakerne vil deretter lære hva de konkret kan gjøre for å vinne i den nye
konkurransen. Deltakerne vil lære å velge strategi, markedsføring og merkevarebygging, og hvordan skape økt servicekvalitet, kundetilfredshet, kundelojalitet og inntekter.

 

Gjennomføring
Kurset går over fire dager fordelt på to samlinger (2+2 dager). Kurset vil bestå av forelesninger, diskusjoner, egenarbeid og individuelle råd til hver enkelt deltakerbedrift.

 

Egenarbeid og individuell rådgiving
Kursdeltakere som ønsker det, kan gjøre et egenarbeid som presenteres på siste samling. Det gis individuell tilbakemelding på dette arbeidet, og erfaringsmessig er dette en verdifull sekvens for deltakerne. 

Kursholder

Kursholder Per Ivar Seljeseth er utdannet reiselivskandidat, siviløkonom og har master i merkevarebygging.

Han har jobbet som hotelldirektør, markedssjef og produktsjef, og har erfaring som eier, styreleder/-medlem. I dag jobber han med en doktorgrad i personlig salg/markedsføring og foreleser i butikkledelse ved Høgskolen Kristiania campus Oslo. Seljeseth er en inspirerende kursholder, kjent for å oversette internasjonal forskning til praktiske verktøy tilpasset hverdagen til små og mellomstore bedrifter.

Per Ivar Seljeseth

Kursinnhold

1. SAMLING 18. – 19. Oktober kl. 15:00 – 21:00 / 09:00 – 15:00

  • Utviklingstrekk som endrer norsk handel og service, for bestandig.
  • Kjeder og nettbutikkers strategier for fremtiden.
  • Strategier for hvordan kjedeløse handels- og servicebedrifter kan vinne i
    konkurransen mot netthandel.
  • Servicekvalitet i praksis. Hvordan begeistre kundene, og bruke service som konkurransemiddel. Hvordan måle servicekvalitet.
  • Dagens kjøpsadferd  i privatmarkedet (B2C) og bedriftsmarkedet (B2B).

 

2. SAMLING 5. – 6. November kl. 15:00 – 21:00

  • Kursdeltakerne presenterer innsendte analyser/strategier. Spørsmål/kommentarer.
  • Omdømme- og merkevarebygging i små og mellomstore virksomheter. Hvordan bygge din virksomhet som en god merkevare.
  • Shopper-Markedsføring: Praktiske tiltak i butikk/utsalglokale som øker omsetningen.
  • Profesjonelt salgsarbeid i handel- og servicenæringen.
  • Digital markedsføring, som salgs- og kommunikasjonskanal.
  • Prisstrategier og prissetting for økt lønnsomhet.
  • Oppsummering; Handels- og servicebedrifter som vinner i fremtiden

Praktisk info:

Kurset holdes i Rissa

Påmelding innen 12. Oktober

Egenandel 690,- pr. bedrift inkludert mat og drikke. 1-3 deltakere pr. bedrift

Meld deg på her:

[recaptcha]